Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση της Περιφερειακής Επιστήμης και της Περιφερειακής Ανάπτυξης καθώς και η σύνδεσή τους με την Κοινωνική Πολιτική, υπό το πρίσμα της θεωρητικής ανάλυσης και της εμπειρικής επεξεργασίας. Η ανάπτυξη σε περιφερειακό επίπεδο αποτελεί το σύνθετο αποτέλεσμα πολλών και διαφορετικών κοινωνικών, οικονομικών και πολιτικών παραγόντων που οδηγούν στην ανάπτυξη ή μη μίας περιφέρειας ή ενός συνόλου περιφερειών. Η μελέτη αυτών των παραγόντων και η εμπειρική – ποσοτική εκτίμηση της επίδρασής τους στην διαδικασία της περιφερειακής ανάπτυξης αποτελεί το βασικό αντικείμενο αυτού του μαθήματος.
Στα πλαίσια του μαθήματος εξετάζονται οι οικονομικές, κοινωνικές και εργασιακές ανισότητες στην χωρική τους διάσταση, η διαχρονική τους εξέλιξη, καθώς και οι αιτίες που τις δημιουργούν και οι ακολουθούμενες πολιτικές (οικονομικές, κοινωνικές και άλλες) για τον περιορισμό τους, τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς. Η ανάλυση πραγματοποιείται μέσα από την τεκμηρίωση και χρήση των δεικτών που χρησιμοποιεί η επιστήμη της Περιφερειακής Ανάπτυξης σε συνδυασμό με τα διαθέσιμα εμπειρικά δεδομένα.
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
• Να κατανοούν και να αντιλαμβάνονται τις βασικές έννοιες και θεωρίες της Περιφερειακής Επιστήμης και της Περιφερειακής Ανάπτυξης
• Να χρησιμοποιούν τους δείκτες και τα ποσοτικά εργαλεία της Περιφερειακής ανάπτυξης για την κατανόηση και μελέτη Περιφερειακών προβλημάτων.
• Να αφομοιώνουν έννοιες που αναλύθηκαν στις διαλέξεις, στα σεμινάρια και στις εκπαιδευτικές επισκέψεις μέσω της μελέτης των διδακτικών συγγραμμάτων και της βιβλιογραφίας .
• Να επιλύουν (έχοντας αναπτύξει συνθετική ικανότητα και κριτικό πνεύμα) πρακτικά προβλήματα που σχετίζονται με τη συνδυαστική εφαρμογή των θεωριών Περιφερειακής ανάπτυξης και των αντίστοιχων κοινωνικών πολιτικών.
• Να συγγράφουν εργασίες που σχετίζονται με τα επίμαχα ζητήματα του γνωστικού αντικειμένου της Περιφερειακής ανάπτυξης.
Όνομα | Κατηγορία Προσωπικού | |
---|---|---|
Δεν έχει οριστεί διδάσκων. |