Με την συμπλήρωση του μαθήματος οι φοιτήτριες/φοιτητές θα πρέπει να είναι σε
θέση:
• Να γνωρίζουν βασικές έννοιες της επιστήμης της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, όπως θεσμός, έκδηλες και άδηλες λειτουργίες του θεσμού της εκπαίδευσης κ.α.
• Να προσεγγίζουν με αναλυτικό και ταυτόχρονα κριτικό τρόπο κοινωνικές αξίες που χαρακτηρίζουν σύγχρονα εκπαιδευτικά συστήματα, όπως για παράδειγμα την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση.
• Να γνωρίζουν α) τις κυριότερες σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις (λειτουργική, μαρξιστική θεωρία, θεωρία της αλληλεπίδρασης).
• Να αναγνωρίζουν τα κύρια χαρακτηριστικά μιας διδακτικής παρέμβασης που μπορεί να διευκολύνει την προσέγγιση βασικών εννοιών της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης.
• Να γνωρίζουν τις διαδικασίες σχεδιασμού, επιλογής μεθοδολογικών εργαλείων και πραγματοποίησης έρευνας.
• Να έχουν ολοκληρώσει ατομική εργασία στην οποία να έχουν αξιοποιήσει τις δυνατότητες της σύγχρονης τεχνολογίας.
• Να κατανοούν τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη της επιστημονικής σκέψης από τους μαθητές.
• Να κατανοούν τον ρόλο του εκπαιδευτικού στην ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας με τις κοινωνικές ομάδες των συναδέλφων, των οικογενειών των μαθητών, και των εκπροσώπων εκπαιδευτικών, κοινοτικών και κρατικών φορέων.
• Να κατανοούν κοινωνικές ανάγκες (και ειδικότερα εκπαιδευτικές ανάγκες) και να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν επιτόπια έρευνα και ποσοτική ή ποιοτική ανάλυση των δεδομένων.
• Να αναγνωρίζουν, να επιλέγουν και να υλοποιούν διαδικασίες αξιολόγησης των μαθησιακών επιτευγμάτων των μαθητών λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικό περιβάλλον (οικονομικό, πολιτισμικό, δίκτυο κοινωνικών συναναστροφών) από το οποίο προέρχονται.
Όνομα | Κατηγορία Προσωπικού | |
---|---|---|
Ιωάννα Τσάρπα | Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό | itsarpa@sp.duth.gr |